2009. december 15., kedd

A Pannon első igazi fenntarthatósági jelentése


Jó, jó, akár okkal érhet a vád, hogy elfogult vagyok, hiszen a Pannon 2008-as fenntarthatósági jelentéséhez az Alternate Kft. nyújtott szakmai segítséget. De tudjuk mindannyian, hogy segíteni csak annak lehet, aki hagyja.






Komoly sikerként könyvelem el, és büszke vagyok a Pannonra, hogy eddigi – valljuk be jellemzően pr-szagú- jelentéstételi gyakorlatát továbbfejlesztette, és immár nemzetközi szinten is mértékadónak számító jelentést publikált. Ráadásul a jelentést ők maguk írták, megküzdöttek a GRI indikátorokkal, adatokat gyűjtöttek, sokat vitáztak és dolgoztak azért, hogy átlátható és hiteles legyen a jelentés. Én csak a folyamatot segítettem, megspórolva sok olyan hibát, amit több mint tíz évnyi gyakorlatom alatt megismertem, illetve a GRI Útmutató megfelelő alkalmazásában, a megfelelés biztosításában segédkeztem.


Kellemes színt visznek a jelentésbe a fejezetek elején, az adott témához kapcsolódó rövid interjúk Anders Jensennel a Pannon ügyvezetőjével. A jelentés erőssége, hogy szinte mindenhol sikerült az adatok trendjeit bemutatni, azaz legalább három év adatait közzétenni. Sajnos, ez nem minden hazai jelentésre jellemző, pedig a GRI megfelelés egyik alapvető elvárása mindegyik megfelelési szinten. Nekem szintén nagyon bejön, hogy nem elcsépelt ikonokkal és stock fotókkal, hanem a Pannon munkatársait bemutató fotókkal illusztrálták a jelentést.


Van azért még fejlődnivaló is, de ebben a gyengeségben nincsenek egyedül sem Magyarországon, sem a világban. Az átláthatóság egyik legnagyobb gátja ma még mindig a gazdasági adatok közérthető közzététele. Hiába nyilvánosak ezek az adatok a cégbíróságon keresztül bárkinek, mégis sok vállalatnak esik nehezére ezeket önként nyilvánosságra hozni. A legelső indok erre mindig az, hogy hát a versenytársak így megtudják. De kérdem én, ha ez ennyire fontos, akkor az a versenytárs úgyis elmegy a cégbíróságra, vagy nem?


A Pannon jelentése GRI B megfelelési szintű és elérhető a vállalat honlapján .


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése